שלוש דרכים למניעת פציעת כף רגל בענפי הלחימה

שלוש דרכים למניעת פציעת כף רגל בענפי הלחימה

פציעת כף רגל הינה אחת הפציעות הנפוצות ביותר בענפי הלחימה ובאגרוף התאילנדי בפרט.
כמובן שככל שרמת מיומנות הלוחם עולה כך הסבירות לפציעות מיותרות יורד.  בשונה מענפי הלחימה האחרים מתבסס הלוחם על מכות רגלים מעגליות אשר באות מהצד ומלפנים. "לו קיק" -בעיטה נמוכה לעבר הירך של היריב. פגיעה בחלק הקרוב אל הברך של היריב תסב ליריב כאב רב, החיסרון הוא שהיריב יכול להגן באמצעות הרמה קטנה של הברך (״בלוק״). הרמה זו תגרום לפגיעת השוק שלנו בברך היריב ומבקום לפגוע ביריב תגרום לנו לכאב רב והרבה פעמים פציעה אכזרית (נרחיב על פציעה זו בעתיד). לכן, אנו ממליצים לכוון לאזור האמצע של היריב. כך, היריב יצטרך לפעולת הגנה משמעותית שאולי לא יספיק לבצע לפני שננחית את השוק על הירך.

פציעת כף רגל עצמות המסרק-
עצם השוק שלנו הכף רגל מחוברות בקצוות שלהן ב15 עצמות קטנות. פגיעה של כף הרגל שלך בירך היריב בעוצמה רבה יכול לפגוע קשות בכף רגל. כך שהרגל פוגעת בירך ועוברת את טווח התנועה המקסימלי שלה. כף רגל לא גמישה, ציוד שלא מגן וגם קצת חוסר מזל עלול לגרום לפציעה נוראית והשבתה טוטאלית לכמה שבועות טובים מהאימונים ואורח חיים רגיל.

הימנעות-  אימון נכון-  אימוני קרב רגלים בעצימות נמוכה- על מנת לרכוש את רמת המיומנות המתאימה בכדי למנוע את פציעה זו. מומלץ לבצע לאורך זמן אימוני קרב רגלים קלים אשר יתנו למתאמנים מדידת טווח טובה ותזמון נכון לביצוע המכה.  הבנת התנועה של היריב- כאשר היריב זז לכיוון מסוים נוכל לעצור את התנועה שלו בעזרת הלו קיק. כלומר אם היריב זז ימינה אנחנו ניתן בדרך כלל לו קיק ימין על מנת לעצור את הכיוון התנועה שלו. אם היריב זז ימינה הוא ימשיך לזוז ימינה ולכן הסכנה לפספוס קטנה.  משקל היריב – אם היריב עם מרכז כובד נמוך מומלץ להכות אותו על הרגל שהוא שם עליה את מרבית המשקל מכיוון שיהיה לו קשה להזיז אותה.  גמישות –  מומלץ להגמיש את הכפות רגלים בכדי למנוע את הפציעה הזו. דרך מומלצת תנוחת היוגה- ואג'ראסנה  מעבר לכך שישבה זו תמנע את הפציעות כפות רגלים היא גם נורא בריאה לברכיים.   מומלץ לשבת בישיבה זו כ5 דקות ביום. במידה וכואב בקרסולים או בבברכים ניתן לשבת על כרית בין הישבנים לעקבים, או בין הכפות רגלים לרצפה.  ציוד טוב-  מגיני שוק איכותיים – לוחם מיומן יכול לעשות אימון קרב בלי ציוד בכלל לא לפצוע ולא להיפצע. אם אתה מתחיל או מרגיש לא מספיק מיומן. אנחנו ממליצים דווקא על ציוד איכותי יותר. גם אם זה עוד כמה גרושים זה שווה את הכף רגל והשוק שלכם. הרבה מגנים שיש בשוק לא מספיק מגנים על הרגל. לדוגמא מגיני גרב וכל מגיני מגנים שלא באמת מגינים. תוודאו במיוחד בהתחלה שהמגן אכן מגן מהברך עד קצה האצבעות. שהריפוד מספיק טוב. במידה ויש לכם מגן ישן וודאו שהריפוד לא שחוק כי גם לזה כמו לכל דבר יש אורך חיים. מגן שוק איכותי מחזיק בין 3-4 שנים למתאמן שמתאמן פעמיים שלוש בשבוע.  קרסוליות-  במידה וישנה נטיה לפציעות קרסול- נקעים  מומלץ להשתמש בקרסוליות מיגון, במיוחד אצל מתאמנים בעצימות גבוהה ורמה טכנית נמוכה. אימון נכון ,פרטנר טוב וציוד מתאים ימנע מכם פציעות וישאיר אתכם על המזרון אימון נעים

Ⓒ 2020 – כל הזכויות שמורות לטופ קינג ישראל
אתר זה עוצב ונבנה על ידי May Perel Design
Mayperel1@gmail.com