חשיבות העבודה על השק

חשיבות העבודה על השק

 

בעוד שהיתרון הברור ביותר של עבודה על שק הוא הזדמנות לתרגל אגרופים ובעיטות, הוא טומן בחובו מגוון יתרונות אחרים שאולי לא הייתם מודעים אליהם. אימוני שק משפרים את הטכניקה, מגבירים כוח וכוח מתפרץ, מסייעים לשיפור שיווי המשקל וקואורדינציה ומפחיתים מתח. מסיבות אלו, אימוני שק מתאימים לא רק למקצוענים, אלא לכל מי שמחפש לשפר את הכושר הגופני שלו.

 אימוני שק – יתרונות
1. משפר את טכניקת האגרוף
אחד היתרונות הבולטים ביותר באימוני שק הוא שיפור הטכניקה. איגרוף הוא לא רק זריקת אגרופים, אלא ביצוע כל תנועה ברמת דיוק מקסימאלית. עבודה על השק תוך דגש על מנח גוף וטכניקה נכונים תשפר משמעותית את תנועת הגוף והביצועים הכלליים.

בניגוד ל-Shadowboxing (עוד תרגיל פופולרי שמשפר טכניקה) אימון שק מאפשר לך לחוות את כוח ההשפעה כשאתה מתאגרף. כך תוכלו להתאמן כאילו אתם ממש מול יריב.

2. עבודה על כוח וכוח מתפרץ
אימון שק מתמקד בבניית שרירים רבים, מה שהופך אותו לתרגיל נהדר להגברת הכוח. השרירים בזרועות, בכתפיים, בחזה, בגב, ברגליים ובליבה, כולם פעילים במהלך אימון שק, מה שהופך אותו לאימון יעיל לכל הגוף.

עבודה על שק מאפשרת לתרגל אגרוף בעוצמה גבוהה יותר מהרגיל, מה שלאורך זמן ישפר את העוצמה של פלג הגוף העליון.

3. שיפור סיבולת לב ריאה
לתת את הכל באימון שק זה לא הישג קל. האתגר הנוסף הזה ידחוף אותך מעבר לגבולות אזור הנוחות שלך, מה שיבנה את הסיבולת שלך לאורך זמן. ככל שתעקוף את הגבולות שלך, כך תשפר את הסיבולת יותר.

ההשפעה על הסיבולת תהיה מורגשת גם באימוני שק וגם כשאת/ה באימוני כושר ופעילויות יומיומיות. בין אם את/ה בזירה לכמה סיבובי ספארינג או שהחלטת לעלות במדרגות במקום במעלית, אימון שק יעזור לך להמשיך לאורך זמן.

4. שיפור קואורדינציה ויציבות
במהלך אימון שק המתאמן ישלב הוצאת מכות מהמקום וזריקת קומבינציות של מכות תוך תנועה ופתיחת זויות. עבודת רגליים תוך דגש על עקבים באוויר, העברת המשקל מרגל אחת לרגל השנייה תוך כדי תנועה, זוהי דרך מצוינת לבנות קואורדינציה ויציבות.

כמו כן, תוך כדי זריקת אגרופים, השק חוזר בפתאומיות, מה שמאלץ להישאר ערני וקשוב. זהו תרגול מעולה לתיאום החושי-מוטורי וזמן התגובה.

5. מפחית מתח
אימוני שק יכולים לשפר את מצב הרוח שלך, להפחית כעסים ולהפיג מתחים. זה גם סוג של הקלה פיזיולוגית ונפשית.

מבחינה גופנית, פעילות גופנית מקדמת את הייצור של נוירו-הורמונים כמו נוראפינפרין, הקשור לתפקוד קוגניטיבי מוגבר ולשיפור מצב הרוח. מבחינה נפשית, פגיעה בשק פועלת כשחרור סמלי של מתח כאשר אתה מדמיין את השק כמייצג של הנטל שלך.

השפעת הלחץ על הבריאות מתועדת היטב. בתקופות של לחץ משתחררות בגוף כמויות גבוהות של הורמון הקורטיזול. זה משפיע על השינה, הקוגניציה והאנרגיה. יתר על כן, מתח מגביר את השומן הקרביים, אשר קשור להפרעות מטבוליות כגון מחלות לב וסוכרת מסוג 2.
טיפים לאימון על השק
1. קודם חימום
חשוב להתחמם לפני שמתחילים בתוכנית אימונים כלשהי. התחל עם סיבוב של 2-3 דקות של מכות קלות תוך תנועה. זה לא רק יכין את השרירים שלך לאותם אגרופים, אלא גם יעזור לחדד את הטכניקה ולמנוע פציעות.

2. השתמשו בחותלות
אמנם חשוב לעטוף את הידיים בחותלות לפני ששמים כפפות בכל סוג אימון, באימוני שק זה חשוב במיוחד.א. בגלל העוצמה המוגברת של המכות ב.כפפות יעודיות לעבודה על השק קלות יותר ובעלות ריפוד דק יותר

3. התאמן בטכניקה נכונה
בעוד שאימוני שק רבים מתמקדים בכוח ובמהירות, חשוב תמיד לשים את הטכניקה במקום הראשון. כוח ומהירות ישתפרו עם הזמן והתרגול, אבל הטכניקה היא משהו שצריך להיות הדגש העיקרי מההתחלה. אחרת, הסיכוי להפצע גדל משמעותית.

4. לנשום נכון
קל להיות כל כך מרוכז באימון שלך שאתה שוכח מהנשימה שלך. עם זאת, הכרחי לעסוק בנשימה נכונה לאורך האימון. שאיפה בזמן תנועת מנוחה ונשיפה בזמן מאמץ יאפשרו לחמצן להזין את השרירים הפועלים.

5. תרגול הגנה
זה שהשק לא מחזיר מכות לא אומר שיש לך מעבר חופשי בהגנה. אימוני השק הללו נועדו לשפר את הביצועים שלך בזירה. לכן עליך להתאמן כאילו אתה נלחם ביריב. שמור על עמידה נכונה והשאר את הידיים למעלה, תרגל את כל סוגי ההגנה

 למה חשוב להשתמש בכפפות שק

1. הריפוד הקל יותר מאפשר להבין איך בדיוק מניחים את האגרוף על השק והאם הטכניקה של המכה נכונה או לא . היבט זה חשוב מאוד במיוחד עבור מתאגרפים מתחילים באימוני MMA למשל, כי על ידי תפיסה טובה יותר של המכה לומדים לשפר את היכולת הטכנית  ולתקן שגיאות.

2. כפפות שק עמידות יותר. צורתם השטוחה והקשה בחלק הקדמי מאפשרת לתרגל אינסוף אימונים מבלי להסתכן שייפגעו. מנגד, כפפות איגרוף רגילות נוטות להשתטח והריפוד והתפרים עלולים להפגע. במילים אחרות, אם אנחנו מתאמנים על שק עם הכפפות הרגילות, אנחנו מצמצמים משמעותית את חייהם…

3. אחרון חביב, כפפות שק זולות יותר מכפפות רגילות.

Ⓒ 2020 – כל הזכויות שמורות לטופ קינג ישראל
אתר זה עוצב ונבנה על ידי May Perel Design
Mayperel1@gmail.com