איך לשמור ולתחזק כפפות אגרוף (ושאר מוצרי מיגון)

איך לשמור ולתחזק כפפות אגרוף (ושאר מוצרי מיגון)

לפני שאנחנו מתחילים חשוב להבין שמה שכתוב פה מתייחס למוצרי עור איכותיים. מוצרים כאלו, כמו שאנחנו מוכרים לדוגמא, אמורים לשרוד שנים של אימונים אינטנסיביים ולבסוף להתבלאות כתוצאה מהשימוש הנכון ולא כתוצאה מהרס. פשוט תעשו מה שכתוב למטה ותראו איך הכפפות מחזיקות שנים, יריחו בסדר ויהיו נעימות לעבודה.

  1. ניקוי ידיים לפני האימון- הידיים שלכם צריכות להיות נקיות לפני שהן נכנסות לכפפות. רוב החיידקים והלכלוך מגיע מהן. אזלפני האימון שטיפת ידיים בסבון וייבושן. גם התזת דאורדורנט על הידיים יכול לעזור לנטרול ריחות.
  1. ניגוב. סיימתם אימון כמו חיות? כל הכפפה רטובה מזיעה (ולפעמים עוד כל מיני נוזלי גוף מגעילים מדם ועד רוק) תשקיעו שנייה בלהעביר מטלית על הכפפה. תאמינו לנו זה עושה פלאים ומוריד את שכבת הלכלוך הקשה שאף אחד לא רוצה להשאיר על הציוד. ראיתם מישהו מתאמן עם כפפות עם עם כתמים אדומים? תתרחקו, הוא מגעיל או אלים מדיי או שניהם.
  1. ייבוש. הדבר הכי חשוב שרוב האנשים פשוט לא מקפידים עליו. הציוד שלכם מסיים אימון רטוב (אם הקפדתם על הסעיף למעלה אז לפחות רטוב ולא מלוכלך), רטיבות מפתחת בקטריות וריקבון. זה הדבר שהכי גרוע לציוד שלכם וגורם לכך שהוא יסריח ויהרס לפני הזמן. כמה שיותר מהר להוציא את הציוד מהתיק ולתת לו להתאוורר ולהתייבש. מיקום אידיאלי לייבוש ציוד יהיה במקום עם תחלופת אוויר גבוה אבל ללא חשיפה ישירה לשמש, אין לתלות את הציוד כמו בגדים (זה משנה לו את הצורה ויוצר בלאי במקומות שלא אמורים להיות תחת לחץ. עדיף להניח על מתלה בגדים במרפסת. זה הסעיף הכי חשוב ברשימה הזו.
  1. אחסנה במקום מוצל ויבש. אחרי שייבשתם את הציוד צריך לשמור אותו במקום מוצל ויבש אבל לא דחוס. דחיסה של הציוד או קיפול אחד בתוך השני (כמו שהרבה אנשים אוהבים לעשות למגני הרגליים) משנות להם את הצורה ושוחקות אותם. אפשר להניח חזרה בתיק האימונים שלכם בצורה מסודרת. ניתן להשתמש במאוורר לייבוש הציוד.
  1. ניקוי. הציוד שלכם נשטף בהמון נוזלים מגעילים כמו שכבר ציינו בסעיף 1 ופעם בכמה זמן שווה להשקיע בניקוי ייסודי יותר שלו. נתחיל מהסוף- לא לשים ציוד מיגון במכונת כביסה! הדרך הנכונה לנקות ציוד מעור מלא היא לשים אותו בגיגית או מים פושרים, לשפשף אותו בעדינות עם קצת סבון ולאחר מכן לשטוף את הסבון והלכלוך עם מים פושרים. אחרי שניקיתם חשוב ביותר לייבש אותו כמו שצריך (סעיף 2) ועדיף לעבוד מייד לסעיף 5.
  1. שימוש בחומר מזין. פעם בכמה חודשים מאוד מומלץ למרוח על העור חומר מזין ומרכך כמו שעושים לנעלים. זה שומר על העור ויגרום לכפפות שלכם להחזיק יותר זמן. חשוב שהחומר יהיה שקוף ולא ישנה את הצבע של המיגון שלכם. אנחנו מאוד אוהבים את המוצר הזה.
  1. הקפאה. לפעמים הציוד תופס ריח ממש רע, בעיקר אם לא הקפדתם את סעיפים 1 ו-2. במקרים כאלו מומלץ לאחר ניקוי וייבוש להקפיא את הציוד. נכון זה נשמע מוזר אבל זה עובד. הסבירו לנו שהריח רע נובע מבקטריות שגדלות לכם בתוך המיגון וההקפאה הורגת אותן. לא סגורים אם זה נכון אבל הריח עובר. שימו את הציוד בתוך שקית ותשאירו במקפיא יומיים.

זהו, תקפידו על מה שכתבנו כאן והכפפות שלכם ירשתו אתכם נאמנה במשך שנים ותחליפו אותם כתוצאה מבלאי של ספוג, סקוצ׳ או שהעור עצמו כבר ישחק מרוב מכות שנתתם- פז״ם!!!

Ⓒ 2020 – כל הזכויות שמורות לטופ קינג ישראל
אתר זה עוצב ונבנה על ידי May Perel Design
Mayperel1@gmail.com