איך לחזור להתאמן אחרי הקורונה ולא ליפול על הפנים

איך לחזור להתאמן אחרי הקורונה ולא ליפול על הפנים

אז עם כל החיסונים ומקדם ההדבקה הנמוך נראה שאנחנו חוזרים לאט לאט לשגרה. המכונים נפתחו וגם אתם רוצים לחזור להתאמן? אז איך חוזרים להתאמן נכון ואיך מתאמנים בצל הקורונה? חשוב להקפיד על מספר דגשים עם רוצים לעשות את זה ובעיקר למנוע פציעות… אחרי הכל, ההישג המרכזי של המתאמן שאינו לוחם מקצועי זה להמשיך ולהתאמן ולא להפצע. אז, קודם כל נדגיש מה חשוב לעשות בזמן השגרה ובזמן סגרים:

  1. הקפדה על אכילה נכונה כולל ירידה בפחמימות ושמירה על אכילת חלבונים (כמו שנהוג בפגרת אימונים).
  1. להתאמן עם מאמן מנוסה שהתאמנתם עימו בעבר. אימון אקראי בזום עם מאמן לא מוכר או ביצוע תרגילים חדשים מגדילים את שכיחות הפציעות. (עבודת מחקר שנעשתה ב-MedES הראתה הכפלת מספר הפציעות בזמן הסגר ביחס לשגרה). בנוסף 

       3.שימוש בסביבת עבודה דומה עד כמה שניתן וציוד מוכר מקטינה פציעות- לדוגמא: קפיצה על רצפת בטון בשונה מפרקט עלולה לגרום לפציעות ברכיים.

  1. מי שחלה בקורונה בשלב כזה או אחר עלול לסבול מדלקת בשריר הלב. ככל שהתסמינים קשים יותר החזרה לפעילות צריכה להיות מתונה יותר ועלולה לקחת זמן.
  1. חשוב מאיד להמשיך פעילות גופנית המשכית גם בתקופת סגר כמו בפגרה רגילה על מנת לא לאבד ממסת שריר ולחזור לפעילות רגילה באופן חלק עד כמה שניתן.

 

ועכשיו, אם הגעתם עד הלום תקינים ואתם חוזרים לחזור להתאמן כרגיל אבל אתם מרגישים רחוקים מאוד מהמצב הטבעי שלכם אנחנו ממליצים:

 

  1. הורדת חלודה השלה של השומן שנצבר עי פעילות ארובית ללא הכבדת משקל כמו אופניים. משקל כבד, אפילו משקל גוף שנצבר בקורונה, וחזרה מיידית ״על הרגליים״ עלולה לגרום לפציעות ושברי מאמץ.
  1. חזרה הדרגתית ומתונה לאימונים. קחו את הזמן. אם הייתם רגילים להתאמן 4-5 פעמים בשבוע אבל לא קמתם מהספה חצי שנה תתחילו בשני אימונים בשבוע. חזרה מהירה תגרום לפציעות מאמץ יתר.
  1. בדיקת קרדיולוג למי שחלה בקורונה עם תסמינים בינונית קשים יכולה למנוע סיבוכים.

       4.שימוש מושכל בתזונה בחזרה יכולה למנוע עליה בצבירת אנרגיה מוגזמת ביחס לשריפתה.

Ⓒ 2020 – כל הזכויות שמורות לטופ קינג ישראל
אתר זה עוצב ונבנה על ידי May Perel Design
Mayperel1@gmail.com